Die PTR Server für Warcraft 3 sind jetzt online. Bevor ihr jetzt Schnappatmung bekommt, es gibt eigentlich nichts Neues. Es gibt keine neue Auflage von WC3 und auch kein HD-Patch. Der PTR ist aber trotzdem eine Premiere, denn das Spiel hatte bisher keinen Test Server, wozu auch? Es ist bereits extrem alt. Aber warum nun eigentlich die PTR-Server?

Es gibt ein kleines Team an Entwickler, die noch heute an Warcraft 3 arbeiten. Eigentlich nur um Patchs heraus zu geben, doch es schürt natürlich die Gerüchte. Wird es bald eine Ankündigung zu Warcraft 3 geben? Auf dem PTR wird gerade das Patch 1.28.6 getestet, aber da man nun nicht versteht wozu es dafür einen PTR-Server gibt, heizt es die Gerüchte nur noch mehr auf. Hier die aktuelle Patchnote für euch, zu Warcraft 3.

1.28.6 PTR 

Hail Warchiefs,

Warcraft III’s first official PTR lives. Join us on the field of battle as we test the new Map Pools for 1’s, 2’s, 3’s, 4’s and Free-for-All.

Windows
https://battle.net/download/getInstallerForGame?os=win&locale=enUS&version=PTR&gameProgram=WARCRAFT_3

Mac
https://battle.net/download/getInstallerForGame?os=mac&locale=enUS&version=PTR&gameProgram=WARCRAFT_3

General Improvements & Gameplay Objectives

  • Balanced creep camp difficulty progression from early to late game
  • Balanced creep drop tables for better item progression from early game to late game
  • Item diversity: Varied Level 1 though 6 charged items and Level 1 through 6 permanent items
  • Balanced all start locations: total amount and starting distance from lumber, equal amount of spacing, equal size choke points, et cetera
  • Balanced expansion distance from start locations
  • Decluttered points of interest to reduce visual competition during gameplay
  • Retextured map surfaces for better visual clarity – both on screen and mini-map
  • Minimized the size of trees and doodads that obstructed player view of points of interest
  • Added cliff lines or deep water to edges of the map – removing hard edges (aesthetic choice for immersion)
  • Properly placed trees and doodads on the pathing grid: full-cell Medium Grid to half-cell Medium Grid alternate
  • Removed the rolling shoreline waves from rolling hills to remove the noise the waves created – remains for cliff shores

List of 1 v 1 maps

List of 2 v 2 maps

List of 3 v 3 maps

List of 4 v 4 maps

List of FFA maps

Known Issues

  • We are aware Warcraft III matchmaking is a bit long in the tusk; we will be improving matchmaker logic for a future patch
  • Automated Tournaments and Ladder Board are not functional for PTR
  • Latency was improved with 1.28, but still needs work to meet modern standards

Cheers,
Classic Games